Bioklubben.

Kom fram 1½ timma senare än beräknat med bussen, men ändå helt godkänt med tanke på alla förseningar i trafiken. Det är det enda som Sverige talar om idag: snökaoset och OS, eller hur? SJ ligger risigt till nu alltså. Har precis kommit från biografen där vi spanade in Shutter Island. Jag tillhör den skaran som har läst boken Patient 67 som filmen är baserad på, därför visste jag hur det skulle gå i slutet (som är ett riktigt creme de la creme-slut). Men ändå, lika spännande för det! Leonardo Di Caprio är riktigt grym. Imorgon ska jag jobba på Lindex som ligger på Fredsgatan här i Göteborg. Får hoppa in där på halvtid i två veckor framöver. Kul! Nu efter tentan i torsdags ska jag ta upp mitt jobbsökande på riktigt. Såhär ligger det till: jag får min examen så fort som jag har klarat en till tenta (Finansiell Planering 20 mars: min skräck), då får jag titeln Bachelor in Business Administration som det så spejsat kallas. Fin fakta: jag är en akademiker i mina bästa år som beskådar en ljus framtid (självklart, det måste man intala sig själv!). Kall fakta: jag har inget fast jobb, jag letar jobb. Baaaaah. Kanske blir en Master till hösten? Eller har du ett jobb att erbjuda mig?

 


Kommentarer
Postat av: maria

flytta till stockholm, där får man jobb på ett kick! pendla till stenungsund? no problems med sj som fixar allt... :)

2010-02-22 @ 07:29:35
Postat av: Mikaela

Precis!

2010-02-23 @ 17:22:42
URL: http://kompanjonen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0