En matt persons klagan.

Här var det livat, här var det glatt. Eller inte! Alltså, det här kan ha varit en av mina konstigaste helger när det kommer till hälsa. Som sagt, sjuk i fredags, men pallrade mig iväg för att möta de andra (Peter, hans föräldrar, syster, bror med flickvän). The Phantom Of The Opera var väldigt bra och mäktig (får man säga det ordet nuförtiden?), men gud vad jag hade frossa och huvudvärk. Tårarna rann konstant, lite jobbigt. Sen under lördagen och söndagen var jag med på hälften av aktiviteter, resten av tiden låg jag i sängen och förbarmade min otur. Peters mor fyllde 60 i lördags därför gick vi alla på fin restaurang för att fira. Efter det var jag förstörd igen. Panik! Mina föräldrar är här nu för att hälsa på mig, men jag har ingen kraft att gå ur sängen. Deras hotell ligger en timme bort. Träffade dem lite i söndags, tur!

Igår var dock den värsta dagen, upp mot 39 graders feber , stel i nacken och ett dunkande huvud. Trodde seriöst att jag skulle få hjärnhinneinflammation, för det var samma symptom jag hade en gång för längesen när jag fick just denna sjukdom. Hade käkat 10 alvedon under dagen, hjälpte inte, så jag och Peter åkte in till ett sjukhus sent på kvällen. Panik! Doktorn menade att det bara var en infektion, ingenting att oroa sig över. Fick starka tabletter, och guuud, vad gott jag sov inatt. De här pillerna är kanon! Jag hoppas, hoppas innerligt att jag blir pigg tills imorgon, för på torsdag ska ju vi åka till Paris! Samt att en uppsats ska vara klar tills då med, hmm... Hohoho. Ändå att jag är såååå ledsen över hela situationen; jag hade förväntat mig den här helgen en aning annorlunda.

Som tur är så har jag impulsbokat flygbiljett hem den 7 april för att stanna fram till lördagen. Jippiiii! Vi ses då:)

Kommentarer
Postat av: Davida

JA!!!!!!!!!!!!! DU KOMMER HEM!!!!

2009-03-24 @ 15:19:53
URL: http://cashmerelolita.blogg.se/
Postat av: camilla

så typiskt!! jävla sjukdommar. varför finns de egentligen?! och typiskt att de alltid skall komma när man har ngt kul planerat.

men jag tror iaf att du kommer vara frisk tills torsdag! jag vill med till pariiiis

2009-03-24 @ 19:34:24
URL: http://cammen.blogg.se/
Postat av: maria

....och det är vi helt VÄLDIGT glada för att du ska!!! komma hem alltså! ha det fint i paris nu goding! vill ni hitta mysiga restauranger och en skojig marknad så finns det på rue moufftard. puss!

2009-03-24 @ 20:15:34
URL: http://trumpetklister.blogspot.com
Postat av: maria

asså, fattar inte min dator och vet inte om min förra kommentar kom fram, men ha det grymt i paris! om ni vill ha tips så finns det mysiga restauranger på rou moufftard. och grymt och fint att du kommer hem! längtar!

2009-03-24 @ 20:22:28
URL: http://trumpetklister.blogspot.com
Postat av: anna

oj! hoppas du blir bättre. men 10 alvedon, det låter inge vidare.. gött att vi ses i påsk!

2009-03-24 @ 23:18:54
Postat av: ekot

tänker på dig gullas!! du förtjänar att må prima. jävla streptokocker. jag skyller allt på dem. efter tentan på fredag ska jag bränna mikrobiologiboken. nu skickar dig tusen friska tankar. må väl älskade vän! bienvenue! je t'aime!

2009-03-25 @ 00:36:49
Postat av: ekot

allt det fina jag skrivit försvann.. ajaa jag säger't igen. är det någon som förtjänar att vara frisk är det du gullas, sänder dig massa friska tankar nu, må väl älskade vän! bienvenue! je t'aime!

2009-03-25 @ 00:40:07
Postat av: Petra

å, jag lider med dig mitch! uppsats och influensa/megaförkylning/infektion är ingen bra kombo.



Dr. Petra rekommenderar att du dricker 4cl starksprit 5ggr dagligen. (inte så mycket för sjukdomen, som för uppsatsen. Kan bli bra! eller dåligt.)



KRYA PÅ DIG! kram

2009-03-25 @ 09:04:37
Postat av: mikaela

Tack mina godingar, det värmer mitt hjärta!

2009-03-30 @ 17:10:42
URL: http://kompanjonen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0