Tjoooho.

Igår åkte mor och far tillbaka till Sverige, efter att vi sagt farväl, så är jag en independent woman (inbillar jag mig iallafall). Jag åkte till vårt hotell för att hämta mina väskor som är dödstunga för att flytta till mitt nuvarande tillfälliga boende - ett hostel i South Kensington. Jag irrade runt och kunde inte hitta till adressen, så till slut tog jag en taxi (allt för att komma fram!) men chauffören hittade inte heller. Jag menar, det är ändå hans jobb, så det var inte konstigt att jag hade svårt för att finna stället. Det var ju väldiga demonstrationer igår kväll om Israel/Palestinakonflikten, därför var flera vägar avstängda. Det var dit in i smeten som jag skulle! Vi kom fram till slut; ett fräscht hostel med det viktigaste av allt: varmt täcke. För min gud, det är kallt här! Det är så kallt att jag när kommer in i värmen blir kinderna överhettade, så här går man omkring och ser ut som en konstant rodnande person. Jo, i min independent-anda så bestämde jag mig för att utforska centrala London, det var ju ändå lördagkväll. Jag tänkte att jag skulle, för första gången i mitt liv, gå på bio ensam. Och det var ju intressant... bara par, och då menar jag bara par. Jisses. Men jag fokuserade på filmen och satt och frös, för just igår var det kallt överallt. Kate Winslet och Ralph Fiennes (som jag fortfarande har en konstig dragning till) spelade i The Reader. En djup och långsam, men ändå fin, film. Men det är knäppt att Kate Winslet alltid ska vara naken i varje film som hon spelar i. Säg någon som hon inte är det?! Idag har jag träffat Karin, min kära kusin som går på en dansskola här, det var härligt att prata lite ditt och datt men någon som man känner väl.


Okej, seriöst nu. Jag sitter på hostellet nu och slappar. Imorgon kl nio börjar skolan eller orientation week som det kallas, så detta blir mycket spännande. Jag har varit och kollat på olika rum. Förhoppningsvis blir det klart imorgon eller i övermorgon. Det är lite konstig känsla det här att vara här själv och inte riktigt veta, men samtidigt är det lite... jag vet inte, en frihetskänsla.


Jag saknar er därhemma!


Och ni som saknar mig (mohahaha) kan ju alltid kontakta mich på mitt nya nummer: +447506386859


Kommentarer
Postat av: anna

the holiday

2009-01-12 @ 14:05:46
Postat av: mikaela

Det är sant, tack!

2009-01-13 @ 23:23:27
URL: http://kompanjonen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0