Tentahetsig dag.

Aaaah, okej, så i måndags när jag åkte till Jönköping för att skriva tenta hade jag bokat in mig på direkttåg mellan Gbg-Jkpg istället för buss. Det skulle jag inte gjort! Tåget stannade i Falköping, för att det var "strömlöst" från Falköping fram till Smålands hållplatser. Min tenta började kl 14.00. Panik! Så småningom sattes det in ersättningsbussar, men till slut fick vi passargerare sätta oss på tåget igen, som åkte långsamt... långsamt. Pratade halvt panikslagen med Helena i telefon, som är min räddare nöden och en sann fixare. Hon ringde till skolan och pratade med någon ansvarig som lovade att jag fick komma in efter det att skrivningen börjat. Det är tillåtet att komma 30 min efter start, men inte en minut efter. Nu hade jag fått uppskov tack vare min vän! Hohoho, jag kom fram till stationen i Jönköping tjugo över två. Skyndade till tentasalen (mötte min förvånade mamma på vägen, vilket bevisar hur mini stan är!) och kom fram precis 14.29. Guud, vad uppe i varv jag var när jag skulle börja skriva. Jag tror att tentan gick vägen ändå, hoppas! Men hörrni, våga inte lita på tågen nu när snön är här. Förseningar och åter förseningar.


Kommentarer
Postat av: maria

JA, HOPPAS!

2009-12-17 @ 23:22:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0