Stockholm.

Roligare sysselsättningar finns det än tentor, t.ex. att åka till huvudstaden. Jag & Maria hade en härlig helg med shopping, snack, öl och konst. Jag anlände i fredagskväll (Swebus höll tiden exakt!), vi åkte hem till hennes och PJ:s snygga lägenhet. Där tillagade vi (Maria) en lovely fisksoppa med saffran; vi åt och hade det gott. På lördagen gick vi upp tidigt för att vara de första kunderna vid Åhléns öppnande. Shopping! Vi mötte upp Marias bror och hans flickvän, och sedan även PJ. Killarna gav dock upp shoppingen ganska fort, men vi brudar var aktiva i butikerna. Sedan for jag till KTH (en mycket stor skola, för att tala i klarspråk, jag kände mig som ett vilset rådjur bland älgar) för att träffa Alexandra, min barndomsvän från Östersund, det var sjuukt länge sedan som vi sågs! På kvällen gick vi till ett ställe för att dricka öl. Trevligt, även om vi drog ner medelåldern rejält för samtliga på puben. Kan man skriva så? Söndagen kom, vi bestämde oss för att vara kulturella, därför blev det ett besök på Moderna Museet. Gött ställe. Men tänk att jobba på ett museum som en vakt vid en aktuell utställning: alltid höra samma ljud från olika montrar och folks tysta mummel. Säkert lär man också höra lite roliga kommentarer från besökarna. Jao, och därefter var det dags att återvända till bussen och sydligare trakter. Tack Maria!


Kommentarer
Postat av: Banana

jo! så kan man skriva, det där om att er blotta uppenbarelse på krogen drog ner medelåldern för stället, för alla, det är en fin omskrivning för att ni var pluttar among oldies, och tack för klappet vad gäller tecnings-grejjen bejb:D

2008-10-21 @ 15:25:38
URL: http://thehanoi.blogg.se/skokartong
Postat av: maria

dö (dialektalt du), tack själv!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! vackra motiv och fina bilder.. yey!

2008-10-21 @ 15:57:42
URL: http://trumpetklister.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0