Trippen.

Men hallå, god afton, är du också uppe? Passar det bra med en hoptryckt berättelse från Lund? Det kan ju vara skojigt för mig och de inblandade att se på bilder och läsa om den goda helgen. Nu kan det bli väldigt många namn att hålla reda på, men håll till godo. Jag for iväg med tåget, mötte Maria på X2000, där satt vi i lounge-avdelningen (bra jobbat, SJ!) och myste med choklad och kaffe. Sedan lovely sushilunch i Lund, där mötte vi Emelie som jag inte har träffat på evigheter! Efter det fylldes gänget på, så framåt kvällen var alla resenärer och Lundbor samlade: Camilla, Anna, Eva-Karin, Per, Helena, Emelie, Maria, Niclas & Alexander aka Bullen (Faen, jag har lust att göra en punktlista för det blir så jäkla mycket dravvel).
- Fredagkväll: Middag och festligheter. Vi förtärde vin alternativt öl.
- Lördag: shopping. Destination: Malmö. Go stad. Tacos hos Eva-Karins & Petras place, sedan resa till Emelies splitternya lägenhet i Malmö, därefter klubba (stekfaktor på det?) på Debaser! Vi förtärde vin samt öl.
-Söndag: Lunds Akademiska Kör med Eva-Karin som sitt ess i leken framförde konsert i Domkyrkan, vi var där och upplevde atmosfären. Två kära lämnade oss på söndagen, kvar på perrongen stod jag, Eva-Karin och Camilla, så vi drog till Köpenhamn. En mycket go stad. Där bodde vi på hotell (studenter? What?) och åt väldigt mycket buffé under kort period. Vi gick på konsert - Mogwai. Typ 80% av publiken var danska handsome män, niiice. Sen åt vi pölse med och shoppade loss på H&M's rea.
-Måndag kväll: tillbaka mot Lund, där väntade efterlängtade Petra ivrigt (?) på oss. Vi drack öl på något ställe som hette Armen eller dyl. Mycket trevligt med autografskrivande och allt.
-Tisdag morgon, dödstidigt i ottan: Jag och Camma åker hem mot dystrare tider (nämligen plugg och en österrikisk bagare).
Okej, nu får man tolka följande mening hur man vill; 40-årigt käck, 15-årig brud eller bara så enkelt som en sann Miccha:
Brudar och killar, tack för en supergoooo helg!

Så, nu kommer lite härliga bilder istället för min mycket osammanhängande text:


När vi anlände var vi aktiva turister


Underbar sushi!


Förberedning för risotto. Anna myser med en hel bag-in-box.


Tre snögga brudar posar!


Och igen!


Och igen!


Det lyxiga hotellrummet i Köpenhamn. Visst är det lite Shrek-känsla på tyget?


Min favvobild!


Den inbyggda matsalen i hotellet.


Myzzz med Pettra.


Lund by night.

Kommentarer
Postat av: maria

men åååååh, du är ju en sann fotograf!!! yey!

2008-11-12 @ 07:48:03
URL: http://trumpetklister.blogspot.com
Postat av: ekot

å vad fint!!

2008-11-12 @ 10:54:32
Postat av: camilla

håller med föregående talare!

men uuh, jag är fortfarande bitter för sushin ;)

2008-11-12 @ 11:43:42
URL: http://cammen.blogg.se/
Postat av: maria

camma! när du kommer hit skall vi äta så mycket sushi att du aldrig kommer vilja ha det igen!!!!

2008-11-12 @ 15:20:29
URL: http://trumpetklister.blogspot.com
Postat av: anna

oj vad fint. jag vill ha dessa bilder! ok? ok.

2008-11-12 @ 16:18:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0