Min lille Jonas.

Inatt drömde jag att jag hade fått ett barn (!).  En underbar liten bebis som var helt len och söt. Jag nattade honom och ville bara sitta och titta på denna goda varelse, men var tvungen att gå och köpa en barnvagn. Jag frågade P vad han tycker att barnet ska heta.
- Jonas tycker jag är väldigt fint, svarar han någonstans långt borta. (What?!)
- Godnatt, Jonas, säger jag, pussar honom på pannan och tänker i samma sekund: Neeej, jag vill inte att mitt barn ska heta det för all framtid, är ju inte alls det finaste namnet jag vet, gay-varning! Men nu är det försent...

Vad ska detta betyda?
Gud, jag behöver gosa med ett barn! Varför är det ingen av mina släktingar eller vänner som har en mini-goding tillgänglig? 
 
Förlåt alla Jonas, jag hoppas att du/ni inte tar illa upp! Det är inget fel med ditt namn, men som sagt, lite gay...? Mikaela är inte mycket att komma med för den delen, låter som en jobbig misslyckad platinablond (med utväxt, observera) brud med Buffaloskor. Plus att det är svårt att säga snyggt i internationella sammanhang. "Mikaaaala..?"

Kommentarer
Postat av: camilla

Hahahaa... mikaela. DU behöver skaffa barn.
Gift dig och köp en villa med för den delen. och varför inte en golden retriver när du ändå är igång. Du kommer inte bli lung förens du har ett barn som du kan gosa med på heltid.
Det är vad din dröm betyder, tror jag.
Samt att du kommer få en son som gillar andra söner.

2008-05-16 @ 10:55:03
URL: http://cammen.blogg.se
Postat av: anna

jag har en som du kan få låna om du kommer hem nästa helg...

2008-05-16 @ 11:00:21
Postat av: sandra

åhhhh jag gilar din blogg skarpt alltså...

2008-05-16 @ 23:40:28
URL: http://lungan.blogg.se
Postat av: victoria

Emma Ekstrand har blivit mamma du kanske får låna hennes gosse. Han ska dock inte heta Jonas men det kanske går bra ändå?!

2008-05-17 @ 11:14:10
Postat av: Mikaela

Camilla: Du har helt fel. Låter hon inte lite sarkastisk också?

Anna: Åh, tack! Men jag är ju inte hemma...!

Sandra: Nämen, tack!

Victoria: Ja, jag såg det i tidningen. Hm, kanske ska ta upp kontakten där?

2008-05-18 @ 22:43:06
URL: http://kompanjonen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0