Fika och flimmer.

Ah, jag har flippat ur med ett Powerpoint-bildspel! Imorgon ska vi ha den sista presentationen, redovisa resultatet för vår final report. Folks fikavanor och fikabeteende. La precis in en bild på Kakmonstret... har jag gått för långt? Var går gränsen? Ajaa, man får inte ta högskolan för überseriöst. Sommaren närmar sig...




Visst är det konstigt att man kan minnas helt onödig fakta, som liksom etsar sig fast. T.ex. så vet jag att när Robbie Williams är ute på turné så är han inte alls bara en festprisse (vilket lurigt ord!) utan spelar Uno med sitt crew om kvällarna. Tänker "jo, Robbie verkar vara en härlig kille". Och så minns jag var en bekants mormor shoppar sina skor, och vad för sorts taklampa en gammal förälskelse har i sitt pojkrum. Onödig kunskap - ut ur mitt huvud.

Ja, just det här med Uno-spelet är en grej som jag kan fundera på ibland, och le lite i smyg. Hjälp?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0