Zum beispiel.


Angående mitt Lumines-beroende (ett spel på mobilen) - i lördags köpte P ett Luminesspel till PSP för att öka min besatthet. Fatta! Det är stort. En helt ny värld öppnar sig. Gu' vad vi spelade igår. Det enda som vi pratade om var score ranking. Efter all min övning var han chanslös mot mig. Ha! Men skrattar bäst som skrattar sist, imorse fick jag ett sms där han skrev att han har slagit mitt rekord. Det är tur att jag inte äger något PSP för då hade mina studier denna vecka klappat ihop. Ni måste också veta att jag inte är speltypen. Höll aldrig på med Super Mario på den tid då det begav sig. Jag hade dock ett Sega TV-spel  som var mycket populärt. Mest hos mina kompisar. Minns du introt? SEEEEGAAAA.


I lördags var det en helkväll hos Petra. Vi hade i uppdrag att laga paj för totalo 8 persona. Jag gick med på vilken sort som helst förutom köttpaj eftersom det är en av huvudingredienserna i Sweeney Todd. Köttet kom från människor. Sug på den handlingen. Ingen chans att jag kan äta det på ett tag. Jag och P gjorde en paj med influenser från Grekland (ah, där fick jag till den! Allt blir grekiskt bara man häller i fetaost och soltorkade tomater och oliver). Vi var extremt effektiva, då det var stor tidspress. Vi spelade På Spåret som uppenbarligen finns som ett sällskapsspel. Och så drack vi lite vin. Öh, mer vin. Det som var extra kul under kvällen var... dadada: Poker! (Jag måste låta helt spelgalen. Kanske att jag är det?) Har aldrig spelat detta underbara spel förut. Så roligt. Och vet ni vem som kom etta? Helena! Okej, men andraplatsen = jag. Satsa på nätpoker och tjäna storkovan, det vore något, va?

Februari är ganska lugn. I mars kommer jag förmodligen att försvinna av matthet. Då kan man snacka om många punkter på att-göra-listan. Men än så länge är jag med er, mina vänner. Därför kan jag med att blogga nu och berätta lite strunt istället för att plugga.


PS. Vad du än gör, skaffa inte mobilt bredband från Telia. Det suger big ass. Kopplar ifrån och kopplar upp hejvilt. Oftast blir det ett anslutningsfel. Pallar man med sådana tokerier? Nej! DS.


Kommentarer
Postat av: malin

ÅH! JAG ÄR OCKSÅ BESATT AV DET!
Det är så sjuuukt beroendeframkallande..
..jag har spenderat den tänka pluggtiden till denna underbara djävulens påkomma..

2008-02-19 @ 00:50:13
URL: http://nasigoreng.blogg.se
Postat av: Mikaela

Vad skönt att vi är två om att förstå detta fantastiska (?) spel. Du måste prova PSP-spelet, det är ännu roligare...!

2008-02-19 @ 07:41:12
URL: http://kompanjonen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0