Kopplingar.

Jag övar ju på mina språkkunskaper inom tyska. Därför såg jag filmen Goodbye Lenin! i helgen. Men visst är det konstigt att den har en engelsk titel? Försöker de vara coola? Auf Wiedersehen, Lenin! hade varit mer passande. Den var smårolig och sevärd. Men åh, vad de snackar fort. Jag hinner inte med, och grammatiken sen; uppfattar inte ändelserna. Jag gillade filmmusiken. Men så helt plötsligt spelas samma melodi som i Amélie From Montmartre. Exakt den. Detta måste kollas upp, tänkte jag, och voilá - det är ju samma kompositör: Yann Tiersen.  

Alltid skönt att få reda på när man känner igen någon men inte vet vad, vem, hur i en film. I vilken film är han med i mer? Vem påminner han om? Var det i den där engelska komedin med hon, den där, tjejen med blont hår. Ja, som har varit gift med honom som slog igenom i någon gangstafilm. Eller var det hans bror (hett tips: då kan man alltid dra till med en Baldwinbrorsa)? Gjorde han ett gästinlägg i Vänner? Vem?

Sådär kan jag hålla på tills jag får fram svaret. Ändå att jag är ganska grym på att koppla ihop skådespelare/ska och film, oh yeah.


 
image97



Kommentarer
Postat av: maria

men den har jag till o med hört ska vara bra! tror du gjorde ettt grymt val!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0