Radiohuvud.

Hallå där,
 jag har helt tappat gnistan i bloggskrivandet. Jag är i något konstigt töcken av att-göra-listor. Håller på och bockar av grejer och glömmer bort att leva i nuet. Därför hade jag lust att gå ut ikväll och bara låta berusning överta tänket. Men det blev ett spinningpass och inga sugna vänner, så nu sitter jag här och ska kolla på en film i min ensamhet. Kan knappt erkänna vilken det är, jag fick ett ryck i helgen och beställde askönstiga filmer från cdon.com. Okej, håll i er nu, Mannen Som Kunde Tala Med Hästar och Den Engelske Patienten. Stark klimakteriekvinnavarning på mig! Men ibland vill man se en rulle från 1990-talet med Kristin Scott Thomas. Och en ung Scarlett, det blir spännande att se om hon hade talang redan då. Hm. Köpte även Blood Diamond (49 spänn!), någon Sagan Om Ringen-dokumentär och en CD till mor. Vi spenderade helgen i Kalmar, jag och de goa tjejerna. Väldigt kul att träffas alla; vi sjöng SingStar (Love Shack!), lagade middag, upptäckte staden, snackade och hann med en utgång (dock lite "Bulgarienkänsla" på det stället, alltså sådär svettiga läskiga män och dålig musik, men det var skoj ändå) med Malins klasskompisar. Tack godingar! Men åh, sommaren närmar sig med stormsteg, och även om jag förmodligen aldrig kommer att bli redo för Beach 2008 så vore det ju skönt att vara lite förberedd på själva Sommaren 2008. Jag flyttar bort från Dunkehallavägen den 15 maj. På väg... mot nya äventyr. Jag vet inte riktigt vart jag ska ta vägen bara. Adressändrade igår till Ulricehamn igen. Hur känns det liksom, att backa tillbaka igen? Men det löser sig. Det gör det ju alltid. Jag tror att min destination blir Trollywood. På fredag får jag äntligen träffa P igen, 3 veckor sen sist, herregud! Fatta att det är maj snart. Helt knäppt! Igår köpte jag en liten majblomma från två goa småkillar utanför Konsum:
Två goa småkillar: - Hej tjejen, vill du köpa majblommor?
Jag: - Äh, det är bra tack.
Två goa småkillar: sorgsna hundögon.
Jag går, vänder om: - Eller förresten, jag ändrar mig, det är klart att jag vill köpa en majblomma!
Två goa småkillar: - Jaaa!
Den ena: - Ey, tjejen är coool.

Ja, jag vet. För hur ocoolt är det inte att nobba majblomssäljande barn? Nu, film. Radiohead är så jäkla bra, det är sjukt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0