&

Nu har jag en härlig 80-talsfrilla. Det är helt flygigt och utan bena. Fick ju inte simma idag ändå. Besvikelsen är stor. Hela sportbassängen på Rosenlundsbadet är avstängd pga renovering. Och det kommer att vara så typ hela juni. Åååh! Får helt enkelt uppsöka min käre vän Ulricehamns Sim & Sporthall. Är så sugen på att dyka ner till botten och känna lugnet. Allt är tyst...

Istället tog jag en tur på stan och köpte en partyklänning och en beige (!) kjol, schampo, balsam, duschcreme och strumpbyxor. Det var gött. Sen, för första gången i mitt liv, provade jag på ett pass på Friskis & Svettis. Och jag säger då det: vilka fräscha lokaler! Höhöhö. Ångbastu, weeeeei. Stor skillnad mot Sense.

Igår när jag var på mini-gymmet här på Dalvik var det två unga män som också ville vara hurtiga. Den ena skötte sig bra. Men den andra, seriöst... han lyfte vikter ett par gånger, spanade in sig själv i spegeln hur länge som helst, vandrade runt, drack vatten, fyllde på flaskan, men tränade inte. Jag förstår inte poängen med att vara på ett gym då. Förmodligen tycker han att han är så snygg att han inte behöver anstränga sig.

Jaja, han kanske kollar in utformningen av speglarna... vad vet jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0