Korvmördaren.

(((!!!)))
Elin har varit här och vi har aktivt följt Melodifestivalen med chips, After Eight och saft. Omröstningen var lååångsam. Men det var rätt låt som vann ändå. Nu är jag ensam. Det känns konstigt att vara själv en lördagkväll, jag vet inte när det var senast. Det är ju ganska skumt, för det är skönt att vara ensam ibland. Brukar använda ordet sorglig - man är det när man är ensam på helgen. Är man verkligen det? Sorglig? Alltså, jag är ju oftast själv hemma en vanlig tisdagskväll. (Oj, nu känns det som att jag kommer att skriva långt och om ingenting, du kan stoppa och läsa här, varning!) Imorse sken solen in, och åh, vad härligt - våren är på intågande. Trodde jag. Sen blåste man bort när vi gick ut. Jönköping består av kristendom och blåst. Härlig stad detta. P var här på en snabbvisit och köpte två snygga tröjor, varav en som han har varit besatt av alldeles för länge. Micericordia heter märket och är speciellt för de tillverkas i Peru och pengarna går till välgörenhet. Invånarna i Misericordia-trakten utgör modellerna till plaggen. Bjöd mig på lunch också, hehe. Jag fyndade lite på Ö&B, typ en deo. (Anna, den meningen var nog till dig) Askul shopping. Just det, ett kollegieblock också; marimekko med rosa blommor. Jag vill köpa kläder, men får inte. Ganska stolt över att ha stått emot trycket. Åh, panik, laddade ner det nya MSN messenger - värdelöst. Skulle det vara modernare och bättre nu? No no. Och nu kan man inte ta tillbaka det gamla heller. Eller? MSN är inte bra för själen (som blir stressad)och tiden. Eller tiden som försvinner, rättare sagt. Ändå att det är ett spännande moment att se vad folk på listan har skrivit för grej med kursiv stil. Du vet, det där efter namnet. Whatever. Helt konstigt - det ordet har flugit ur min mun alldeles för mycket den senaste tiden. Warum? "Aja, whatever". Vad hände? Kommer jag att förvandlas till en människa som säger det om allt?
Jag hälsar dig välkommen, Lars Adaktusson, för en kort intervju. (Han fladdrar med det tunna håret och börjar)
-Hur gick det för dig på tentan, Mikaela?
-Helt okej, eller dåligt. Aja, whatever...!
-Har du bra koll på ditt liv?
-Ja,absolut, under kontroll, eller hm, nej, aja, whatever...
-Känner du att du vet vad du ska jobba med?
-Nej! Men, aaa, whatever.
-Är du orolig för växthuseffekten som ständigt blir kraftigare?
-JA! Eller whatever, fuck the world.

Så långt har det inte gått än. Tur! Om jag stannar på första frågan, då är det fortfarande OK. Drömde så otäckt om bröderna Karl och Jonatan Lejonhjärta inatt. Det värsta av allt var att jag också kände Tengil. Gud, vad han luktade illa! Nu kommer det en ljuvlig låt på winampen - Robert Downey JR & Sting - Every Breath You Take. Var med i ett Ally McBeal avsnitt. Det känns som om jag börjar få klarhet. Och jag tror att jag har tagit rätt beslut. Ibland matt. Ibland pigg. Ibland panik, på mig själv.

Om man fick vara en annan person för en dag, vem skulle man välja då? Det kan ju vara coolt att vara en kändis, men samtidigt, om man får vara den en vanlig dag - hur kul är det? Säg att jag väljer... Kevin Costner. Typ, går upp, äter frukost, tränar. (Herregud, jag vet inte vad Kevin hittar på! Och jag vet inte ens vad jag skriver om). Förutom att prova på att vara en medelålders man, så njeaaa, måttligt spännande. Vem skulle man välja? Och om man fick ha en övernaturlig kraft, vilken skulle det vara? Coolt att tänka andras tankar! Fast ändå, flyga vore grymt.

Typ. sova. nu. Jag känner mig... dåsig. Jag känner mig som en trött grekisk kvinna som har suttit vid sin lilla affär i 14 timmar. Fast iofs, de har ju en liten siesta. Men nog är de trötta efter ett långt arbetspass! Sålt några halsband till prutande turister.

Kommentarer
Postat av: ekot

halllooooooooo mickan!
du ar underbar. skrattar sa jag dor at dina inlagg. fantastiska! hur gar det med roskildeproblematiken? aaahhh bageriet kan dra at fanders. haha. fanders. vad betyder det egentligen? blaaaaaaa
alskar dig!

2007-03-11 @ 01:32:36
Postat av: malin

du är go.., hahaha

2007-03-22 @ 20:09:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0