In med det nya.

HEJ!

En dator! Jag har så mycket tid här hemma utan internet. Nu har jag fått låna familjen Gustavssons bärbara för en stund.

Jag tänkte göra min personliga lista för 2006. Men den får komma senare... håll tillgodo.

En kort sammanfattning av julhelgerna:
Julafton var fin som alltid. Vi firade hos mormor i Taberg. Julklapparna bestod av mest köksgrejer (vilket jag behöver!). Jag kom till insikten att "oj, nu är man vuxen när jag på riktigt blir glad för en microvågsugn".


Juldagen. Malin hade ett asskojigt födelsedagskalas. Vi fick tacospaj (i Sibyllapapperstallrikar såklart!) och en underbar chokladdryck med Amaretto. Besatthet no 1. Glada i hågen gled vi ner till Pluto, det var väldigt halt väglag. Och en väldigt lång kö. En del var smarta och hade förköp. Det hade inte jag. Panik på kön! Till slut kom jag in bland folket.
Slutsats: det var nästan värt 180:- för att komma fram till att Pluto är inget att ha! Jag vet inte vad det var som gjorde det till en flopp, men jag fick lite panik på stället och alla människor som stressade runt. Nu ska det dröja länge tills jag går dit igen. Det blir nog aktuellt när Eva-Karin kommer hem (rättare sagt, har man något val?!).
Tack Malin för en härlig fest!


Dagarna som är lite annandag och andra dagar har varit extremt slappa. "Pluggat" lite, ätit julmat och hängt med Peter och vänner. (Peter och vänner - vilken barnfilm!) Apropå Peter, han har ett PSP samt ett underbart spel: Loco Roco. Det är så kul! Det är så roligt att jag ligger och tittar på när han spelar, i flera timmar!


Nyårsafton: tillbringades hos Rickard (Ray). Ett långbord ordnades. Personer fixade till sig. Wihoo, det var jättekul! Det blev ju många ändå, dock så få tjejer, haha, stackars singelmän. (Haha=inte ett hånande skratt, det var ju faktiskt sjukt att alla kvinnliga gäster är upptagna!)
Men från klockan 19 till tolvslaget kändes det som om alla väntade på något...
På vad? Svens raketer? (ett substitut för saknade Ekot) Det nya året? Champagne? En hemlig gäst?
Det måste ha varit 2007 ändå. För när klockan blev 24, då smällde det! Alla blev så pigga och glada. Och ett spontant dansgolv uppfanns. Och det var så kul! Bröderna Hjerstrand var helt tokiga där de stod på stolarna. Sen mitt i allt kommer Stisse (biologilärare på högstadiet) och knackar på och letar efter sin son. Ännu roligare! Äsch, det går inte att beskriva kvällen riktigt, men det var en riktigt lyckad nyårsafton.


GOTT NYTT ÅR


Hejdå!





Kommentarer
Postat av: cammen

åååh! vad jag tycker du är bra på att skriva.
kul läsning! tack hej

2007-01-02 @ 15:54:55
URL: http://cammen.blogg.se
Postat av: maria

hoh, det var ju en hel perfekt beskrivning av en hel perfekt kväll!!!! ohyeah!

2007-01-03 @ 12:08:50
Postat av: Anonym

GOTT NYTT 2007!!! Pa tiden att du uppdaterade:) Hoppas allt ar fint dar hemma och att du itne blev for radd for eva-karins och mina galna sms hahaa. kram

2007-01-07 @ 11:11:28
Postat av: ekot

hallloooo!
haha, jag alskar dig mikaela!
gott nytt ar!

2007-01-07 @ 11:17:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0