Blaj.

Hallu!
Numera har jag nästan accepterat det faktum att leva utan Internet. Ett liv utan Internet, ny film av skaparna till SMS, vad betyder det? och romantiska komedin Vad hände med Aragorn?
Nej, men seriöst så är tekniken emot mig. Utan dator hemma i Ulricehamn, så tänkte jag, äntligen tillbaka i Jönköping med bredband. Då går skärmen sönder. Och Bogedata jobbar i en mycket långsam takt. Nu sitter jag alltså i en härlig kvav datasal i skolan. Jag hoppas på nästa vecka. I mars kommer min beloved bärbara som är beställd. Men mars, det är ju evigheter! Det enda positiva ur det här är att jag har jättemycket ledig tid på kvällarna som jag kan använda till roliga grejer. Till exempel till att kolla på dokumentärer om Sagan om Ringen-triologin. Hur gjordes Gollum? Lavskägge? Vem kysste vem? Hur många timmar per natt sov Peter Jackson under inspelningsdagarna? Jag har svaren!

Har börjat med 2 nya kurser nu. Marketing och Macroeconomics. Läraren i marketing är så gooo! 3 timmar känns lugnt, aa han är härlig och amerikansk. Eller kanadensisk? Läraren i macro ger mig däremot en tyngd i huvudet, jag försöker verkligen lyssna på vad han mumlar om, men jag får inte in det. Det kanske blir bättre sinom tid.

Fick precis sms från Sandra som glider runt i Australien. Jag vill också se en solnedgång. Åhh, de verkar ha det underbart! Jag är avundsjuk, men samtidigt är det bra här också, hehe. Jag ska minsann till Paris i vår! (Visst sa du ja, Peter?) Han har inget alternativ. Jag känner att man måste till Paris någongång i sitt liv, varför inte detta år? Jag vill vara ung och resa. Inte 42 år med barn. Eller då med, såklart, men orkar småttingar gå och shoppa en hel dag? Amsterdam, Barcelona eller London kan jag mycket väl tänka mig också. Jag älskar Ryan som flyger.

Tänkte ordna en inflyttningsfest. Men när? Hur många ska man bjuda? Blir grannarna arga? Tema? Kom med förslag! Åh, min lägenhet är grrreeeeat som Tony brukar säga. Usch, vad de flingorna är söta, åt de i helgen. Weetabix däremot, mumma.

Idag när jag gick till skolan ställde jag frågan: om man vore en frukt, vilken skulle man vara då? Jag kom fram till att jag skulle nog vara en kiwi - brunt hår (men snart blont, tror jag) som jag ibland får för mig är grönt (vilket kiwi är inuti!), ibland kan jag bli torr i hyn som en kiwi blir torr om den ligger framme för länge. Men sen kom jag på att en kiwi har jättemycket c-vitamin (typ massa mer än en apelsin) och jag har ju inte överdrivet mycket energi, lite lagom, så där sprack det. En kiwi kan ibland vara asgo och ibland sur. Det är ju jag!
Vilken frukt är du?

Kommentarer
Postat av: camilla

hoho,..

där kom det äntligen, det efterlängtde inlägget!

och jag tror nog jag får vara ett päron. samma form. typ

2007-01-29 @ 13:32:42
URL: http://cammen.blogg.se
Postat av: Emil

Du är skojig i bloggen...och IRL.

2007-01-29 @ 23:36:44
Postat av: ekot

hoho du ar harlig! jag ar en mango. for jag ater sa himla manga sa jag blir seriost snart en.

2007-01-29 @ 23:57:51
Postat av: Malin

Oho! haha.., gullas du är så rolig. jag ska rekommendera din blogg till aftonbladet.
Om jag vore en frukt skulle jag vara en physalis; lite vissen men ganska go ändå.

2007-01-30 @ 19:58:25
Postat av: Sandra

haha du fattade verkligen mitt SMS helt fel, jag borjade omedvetet skratta hogt sa folk tittade pa mig, du ar for rolig du:)Du i brunt har....jag och kotten ar besatta av att fa en bild skicakde till oss!!! Kram

2007-01-31 @ 01:53:26
URL: http://lungan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0