The Departed.

Ja, helg!

Det hände två konstiga grejer i tisdagskväll. Jag var hemma i lägenheten och gjorde inget speciellt, så ringde det på dörren. Jag har inget kikhåll, men jag antog att det var Helene som bor i några "korridorer" bort. Det var en blåklädd man som stod där och sa
"Godkväll. Flyttat in precis, förstår jag."
 "Ah, (hjälp), jaaa..."
"Och du har teve, förstår jag."
"Ähh... ja, tyvärr." (Ljudet hördes från den också, attan!)
"Okej, då får du skriva på här, så kommer den första tv-licensavgiften om 3 veckor."
"Ahaa..."
"Då önskar jag dig en trevlig afton."
"Mm, detsamma" svarade jag mycket bitter.

Vilken fräckis, att bara dyka upp så en kväll! Brukar inte de ringa först? Nu får jag ju betala tv-avgift i hela livet. Åååh, jag vill inte. Men samtidigt tyckte jag synd om honom. Vilket jobb; att gå runt och känna sig ovälkommen. Så igårkväll kände jag att jag var tvungen att utnyttja SVT lite - spanade in  "någon sorts standup-show" som hette Bill Bailey Part Troll.  (Troll, fråga mig inte) Alltså, jag dog! (en hund kom fram, det du, ekot!) Han var helt sjukt rolig. SVT, mitt hopp tändes!

Vill du ha en snigel på ögat? Ja, men faktiskt. Nästan som en ansiktsmask - svalt, naturligt och lite kladdigt.

Just det, den andra grejen som hände i tisdags (haha, jag har inget liv) var en chokladkaka. (OBS! Detta är endast ett tips för oss tjejer) Hade fått den av mina två kusiner i inflyttningspresent. Samt en skål, men den hör inte till berättelsen. Den här chokladkakan var lyxig, jag har dock aldrig sett märket innan. Typ Noir de choco osv. Vissa påstår ju att choklad är bättre än sex. Eller iaf ett substitut. Och den här chokladen, helt galet, jag fick samma känsla av den som av älskog. (Älg i en skog, va va va? Du som förstår det interna skämtet, hoho Men visst är det ett härligt ord?). Nu verkar jag störd, men denna choklad går inte av för hackor! Du måste prova den.

Vad har hänt mer i veckan, förutom att skolan öser uppgifter på mig och mina axlar...? Jag hörde vår goa låt på Kåren. Jag blev helt överdrivet lycklig, så kunde jag inte dela det med Malin & Cammen. Kan tyvärr inte meddela vilken låt det är specifikt, haha, och stället vi var på i en vecka när vi hade den som themesong är ju nästan pinsammare...

Morgondagens uppdrag: Äventyrsbadet här i Jönköping. Vad heter det? Rosenlund? Kommer vågorna att vara lika höga? Är vattnet lika kallt som vanligt (varför är det så? Helt värdelöst. Man vill ju inte sitta i bubbelpoolen hela tiden)? Och den viktigaste frågan av alla: finns det risk för att mitt hår blir grönt?(iofs är jag uppväxt i Ulricehamns Sim & Sporthall, men då hade jag inte färgat hår...) Måste boka klipptid nästa vecka.
 
Göteborg var roligt! Tack för att vi fick komma, Anna. OCh nej, jag vill nog inte se filmen med Ben Stiller, där museet lever på natten. Däremot  "The Departed" var kanonbra. Och Leonardo Di Caprio är snygg igen. Han har haft sina svackor, but he is back in business!

Kommentarer
Postat av: camilla

varför kan inte män prova chokladkakan?

2007-02-09 @ 16:34:30
URL: http://cammen.blogg.se
Postat av: alex

tjena kompis, har hittat till din blogg. welcome to stockholm!!

2007-02-11 @ 21:19:55
Postat av: ekot

hallooo! vad harligt att hora hunden fortfarande tittar fram! du ar toppen min van!

2007-02-12 @ 12:53:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0