Lista 2006.

Just det! Just det! Jag hade ju gjort en lista för föregående år, men har glömt den här i en skrivbordslåda. Funnen! Det är februari nu, aja, bättre sent än aldrig.

2006
det bästa
creme de la creme

 film: totalt förvirrande, men kan inte välja en! Ändå att Superman returns var asbra, men årets bästa?
bok : Damernas Detektivbyrå av Alexander McCall Smith (hann dock inte läsa så mycket romaner under året...)
serie: det är självklart Prison Break! Som sagt, jag älskar den serien.
resa: svårt beslut... Londonresan när vi hälsade på Eva-Karin var underbar! Romantisk weekend i Köpenhamn( oj, det låter som en andravinst i Jeopardy, men det var bättre än ett andrapris). Eller kanske charterveckan med godingarna. Men alla läskiga, svettiga östeuropéer drog ner betyget rejält. Men vågorna var grymma!
favoritplagg: en klänning som jag har överanvänt från Pepe Jeans.
fynd: Sex & the City-boxen: så många timmar av glädje den har gett mig...!
pryl: jag skulle kunna dra till med en teknisk grej, men eftersom alla tänkbara tekniksaker har strulat, så väljer jag goa, turkosa barbapapa som är gjord i världens skönaste material.
fest: hela Emmabodafestivalen och insparksveckan.
konsert: the Strokes kom till Hultsfred, och jag var i himmelen.
skönhetsprodukt: papayascrub från Body Shop och voíla, armarna är så lena!
smink: Lancomés ögonskuggepaljett med massa nyanser  - mini color focus
låt: det här ger mig stora skälvan... vilken var den bästa egentligen? pga denna press kan jag inte komma på en enda. Okej. The Knife - Silent Shout. Eller nje...
bästa dag: oj, många. (tur det...!) 1 av 365, vilken grej! Hm, okej, kanske... nej, jag vet inte! Svar: alla härliga sommardagar. (och så brister alla ut i sång!)
(sämsta dag): min sista jobbdag på bageriet och jag har aldrig varit mer bakfull. Hemskt! Den dagen var lugnt den längsta på hela året.

2006 var ett himla bra år. Mycket som hände. 2007, upp till bevis!

Kommentarer
Postat av: malin

(hihi) din sista dag i bageriet var ingen hit nej. men vilken härlig lista sen!

2007-02-15 @ 23:06:05
URL: http://nasigoreng.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0