Resumé.

Så, fredagen var sista dagen att baka. Gjorde iordning mig i multifart i omklädningsrummet för att hinna med bussen till Göteborg. Aldrig varit med om så hög luftfuktighet både ute och inne. Vi höll seriöst på att förvandlas till fem pölar! Vi kom till slut fram till Anna & Emils lägenhet där vi svalkades ner. Cammen och Anna var redan där. Efter ett par timmar gick (!) vi in till Linnéstan för att joina Anders i hans nya lya (som är helt underbar och stor och fin och ligger mitt i stan. Och jag vill ha den!) Det gick inte att sitta utomhus i en park som det var tänkt från början, det reeeegnade ju. Gud, det är inte ofta som man får träffa Fredrik & Anders nuförtiden. They have become göteborgare for real. Men vårt problem återupprepades:  vi lyckas aldrig  gå ut i Göteborg. För långa köer tycker vissa, vi hittar ett bättre ställe, tycker andra. Men det gjorde vi inte! (Varför blir det alltid såhär?) När klockan var kvart i tre gav jag och Anna upp och började gå Avenyn på väg hemåt.
Men, det var en kanonkväll!

Jag vaknade tidigt på lördagen och hade ganska ont i huvudet (jag vet inte om det berodde på soffan eller Castillo del Credo). Tassade omkring för att inte väcka de andra (men de hade tydligen inte märkt att jag var borta förrens efter en kvart. Tack för den, tack Emil och Gii!).
Tog tåget till mannens stad. Min födelsedagspresentsdag: en middag på en lyxig restaurang och en utekväll (fria drinkar till mich!) i Trollhättans tecken (måste kanske ge staden en chans...?) . Jag har aldrig ätit så gott i hela mitt liv! Snacka om att bli fascinerad av mat.

Förrätt: nobisdressad sparrissalld med pancetta, kvibilleost och krutonger
Huvudrätt: grillad oxfilé med anleversmörad kalvsky, belugallinser
och potatisterrine med dill
Efterrätt: glass au four med hallon, isad rabarbersoppa och kardemummaströssel
  
 
Vet inte ens vad allt är, men jag kan garantera att det var sjuuuukt. Gott. Dyrt. Lyxigt. (Jag ska verkligen satsa på att bli rik när jag är vuxen, tänk att få gå ut och äta såhär varje lördag♦.)
Efter detta gick vi till Martin (som pratar mer än 10 munnar hinner tillsammans) och fick drinkar och underhållning. Vi vann musiktävlingen (även om självklara låtar missades)! Utgång på Butler's (hade inte gett upp hoppet om att få gå ut och klubba). Så, ja, jag fick äntligen dansa. Wihoooo!

Okej, imorgon tenta och sen födelsedagskalas. Jag är lite orolig. Först för tentan och sen över mass-sms-utskicket. Man kan ju inte säkert veta att de har kommit fram till alla mottagare... Jaooo, det blir spännande och se vilka som dyker upp imorgon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0