Träd som inte kan bli mitt.

Min sk. bäste vän är en idiot för tillfället (märk, datorn!). Eller så är det jag som inte förstår mig på honom. Trötthet. 

Hälsade på mormor igår. Min morbror köpte en motorcykel i förrgår, galet! Den var snygg och silvrig. Åldersnoja...? Så roligt, mormor har kanske inte den bästa kollen på alla schampoprodukter som finns på marknaden. Hon var så glad över att ha hittat en som är 2 i 1 - tvål och schampo i ett! Dubbeldusch... för män som är sportaktiva. Men jag kunde inte med att påpeka det.

Jag har varit lite dålig på sista tiden att skriva. Men, ah, det har varit annat. T.ex en mycket jobbig söndag. Inte hela dagen dock, bara en mycket krävande timma. Historien går såhär:

På söndag vaknade jag och kände mig helt okej, inte alls bakfull, vilket var en oerhörd lättnad. Jag och P bestämde oss för att köra en budgetrunda, vilket innefattar: Jysk, Rusta, Ö&B (hoppade dock den) och sen lite mer status med Sportson och Mio. Det är så att Rusta har ett underbart fint rosa plastträd (det kanske inte låter så hett, men tro mig, det är den.) Så jag hade beslutat mig för att köpa det, trots att det är onödigt att lägga pengar på... skit. Men det är ju så läckert! Vi kom dit. Och träden var borta! Irrade runt på hela Rusta, och bara det tar på krafterna... Till slut gick jag till kassan och frågade om de hade några träd kvar. En bitter kvinna svarade:
"Neeej, de är nog slut. Kanske att vi har kvar något med rosor..."
"Aha, okej. Kommer ni att få in dem igen?"
"Du, jag vet inte. Faktiskt" (irriterad, för att det var kunder bakom? Eller inte trivs på sitt jobb?)
"Okej, tack så mycket... Hejdå"
"..."
I ren besvikelse gick vi därifrån. Jag höll veckans Rustablad i handen (trädet var ju till och med veckans klipp!) och sen när vi kom ut så blev jag arg, haha, så jag svor högt: "Jäkla Rusta! Vad ska jag ha den här till?" (nyhetsbladet) så jag slängde den på marken. (Detta är emot mina principer; skräp ska ligga i papperskorgar.. men aaa, jag var bitter) Just i samma sekund när bladet nådde marken, gick ett par förbi, på väg till butiken, och mannen/killen (beige jacka!) sa högt:"Fy fan! Tappade du den där, eller?"och gav mig världens mörkaste blick. Jag blev så förvånad att jag mumlade ursäkt, gick tillbaka och plockade upp bladet. Haha, jag är så mesig! Min känsla var= jag är en svag själ i denna stund. Ah. Nu i efterhand har jag massa bra svar på tal. Sen gick vi till Sportson för P ville ha en cykel mitt i allt. De bjöd på kanelbullar och Mer. Wihoo, tänkte vi, sedan när det godaste i mitten var kvar, så tappade jag bullen på trottoraren. Snacka om att bli matt. På grund av en skräpaffär och en ond man. PS. Tack Peter, för ditt stöd. DS.


image70



I lördags ställde Matilda till med party! Skoj. Vi åkte långt för att komma till Torpa. Närmare bestämt till Råslätt och vände. Lita inte på mig när man ska ta bussen, I'm telling you. Första gången som jag besökte Huset, och det var kul ställe!

Nu har jag bestämt mig för vem jag ska klä ut mig till Marias maskerad. Vi ses på påskafton!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0