London calling.

Tillbaka i Sve. Tiden har gått så fort. Måste först be om ursäkt om förra inlägget. Aldrig bra att skriva när man är full. Måste lära mig det. Så, hey, här kommer en resumé över min vecka:

I lördags började den kulturella andan att sprida sig. Jag hade fått biljett till teatern "Bröderna Lejonhjärta" i julklapp av P,  så förra helgen var det dags att beskåda den. Barndomsminnen väcktes till liv och jag satt större delen av pjäsen och var rörd. Haha, tårarna började rinna ungefär efter 5 minuter. Det är ju en sådan vacker berättelse! Men sen skärpte jag mig. Veder & Kader var roliga. Det mest underliga var att Skorpan spelades av en kvinna! Eller tjej, är nog bättre ord. Men hon var duktig och sjöng fint, även om Skorpan ska vara en kille. En klassiker: "Nej inte så bråttom. Jussi, öppna skjortan och visa ditt bröst!"

På måndagen lyfte planet! Älskar känslan när planet precis lyfter från marken. No control. Vi kom fram till London mitt på dagen, letade upp hotellet och wiiiih, dags att göra stan osäker (varför gillar jag detta fåniga uttryck?). Apropå hotellet, allt var i mini- eller i överdrivet format! Rummet var pyttelitet, duschen superliten, trappan sne, men man fick typ ett halvt kilo cornflakes varje morgon till frukosten plus alldeles för lite mjölk. Trots allt, centralt och bra boende.
Tunnelbanekort, så kör vi! Notting Hill, Hampstead, sol, Camden market, dricka Guiness, Topshop, Covent Garden, Natural British Museum, Victoria & Albert Museum, sushi, vandring, Big Ben, Tower Bridge (vilken flopp!), Hyde Park, matthet, Oxford Street, Selfrigde & Harrods, Leicester Square...
 
Snacka om att vara turister! Jag hade till och med fotriktiga ECCO-skor. (Nej, jag skojar inte.) Vädret har varit så gött. Solsken. Under resan har jag börjat med en fruktansvärd ovana. Jag vet inte om det beror på engelskan eller vad. Varje gång som jag skulle säga "thank you" så åkte framtänderna fram. Var tvungen att sätta dem på underläppen. Typ en åsna. Jag kunde inte sluta! Aldrig haft tandbekymmer innan, men nu är det kört. Londonborna trodde nog att jag var störd. Eller torr i munnen.

En kväll gick vi på bio - Blood Diamond. Jag säger bara det: grym! Se den! Leonardo DiCaprio, vilken man. Mycket bättre än vad jag hade väntat mig. Disneystore är underbart. Men P mobbar mig. Köpt lite smått och gott: en väckarklocka med ett lejon på som ger ifrån sig ett animal sound. Coolt värre, haha. Te. Tidningar. Cd-skiva  - Clap your hands, say yeah. Väska som är gooo. Skylt. Jacka.

Lite panik på att jag har missat 1 fest + 1 fotografering till katalogen för Spring Inspiration under veckan. Nu är jag en för evigt osynlig medarbetare. Buhuuuu.

Så nu tänkte jag ta tag i mitt liv. Plugga. Och plugga. Och så ska jag bli redo för Badsäsongen 2007. (haha, vilket skämt).

Ha det gött!

Kommentarer
Postat av: maria

hey!! jag ska med på bröderna Lejonhjärta ju, det är ju gaaalet bruden! vi får ses snart med hörru!! Kram!!

2007-04-24 @ 08:31:14
URL: http://glappkontakt.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0