Longlife extra.

I'll bring you miccha back, yeah!

Man skulle kunna tro att jag har varit ute och seglat i en vecka. Desvärre har jag inte haft det så kul (inget hav i sikte, inte ens fick jag se "the Guardian"!) Jag har bara varit lat, inte haft lust att skriva något. Nu kanske jag har triggat upp stämningen för mina trogna läsare: vad var det jag skulle berätta om som hände förra lördagen?

Det är inte alls så speciellt. Och inte nu, när det* har hänt i stort sett hela Sverige på grund av snö. Men iaf, förra lördagen gick mitt tåg mot Trollhättan kl 08.01 härifrån Jönköping. Jag gick ju upp tidigt och var en aningens bakfull, men jag hade en plan: sova på tåget. Men tåget kunde inte åka, för det var fel på spåret/växeln. I 3 timmar satt jag och en massa aggressiva passagerare på Jönköpings Centralstation och väntade. De som var mest arga var kvinnor +55. 3 timmar kändes som en evighet. Tågresan skulle totalt ta 2 ½ timma. Det enda lyxiga jag fick ut av det här var fri taxiskjuts sista biten samt hann läsa Klick-bilagan mycket grundligt.

* förseningar


Ett fynd: TP-spel (genusupplagan), ny version,... 75:-. 75:-! Ja, du hörde rätt. Jag älskar Överskottsbolaget.

Åh, vad T-Bag i Prison Break är skrämmande och äcklig! Jag klarar nästan inte av att kolla.

Vi lyckades bra med morotskakan igår. Pappa var imponerad, även om det är "hans" recept. ( =det är alltså han som har hittat receptet ur en tidning och bakat den tidigare). Så hela tiden gick han och spanade på mig och P så att vi gjorde rätt. "Glöm inte att smöra formen". (Oj, nu är det alltså offentligt, Peter bakar! En sådan cooling.) Vi kollade på "Hotel Rwanda". Fan, vad bra och hemsk. Jag dör. Det här ska jag göra inom de närmsta 10 åren:
- Vara volontär


Det är det enda. Neeej... men mycket viktigt.


På onsdag åker Eva-Karin-baby till Australien. Och snart gör Sandra och Elin det med. Och jag blir intervjuad i Sveriges Radio om kontaktlinser. Vart är världen på väg?

Kommentarer
Postat av: cammen

ooooh... jag köpte med tp när jag var i borås i söndags! nu får vi allt ta och spela en dag.
såg Hotel Rwanda för ett tag sedan också du. håller med om att den var riktigt bra. även om jag inte kunde hålla ögonen öppna hela tiden.

här är förrensten en sko jag tycker du kan köpa: http://www.scorett.se/artikel.asp?tblArtikelId=111419&tblUgruppId=11

ha det goding!

2006-11-07 @ 10:18:05
URL: http://cammen.blogg.se
Postat av: marai

intevju om kontaktlinser?!! nu måste du berätta mer! mycket mer! jag blir ju sjukligt nyfikenos..

2006-11-07 @ 16:35:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0