Tomat - i ansiktet.

Tiden går fort!

Dagen har tillbringats i Halmstad. Badade och hade roligt med den här nya badbollen som studsar som när man kastar sten. Jag anar en tendens till tomatansikte. Provade en spännande grej: Daim (dajm?) white. Mums!

I fredags var vi samlade hos Richey Ray, ändå härligare att skriva en Rickard. Trevligt! Ändå att vi bara satt och pratade och tog det lugnt. Ekot skulle övernatta hos mig och när man lovar en  sådan sak, då vet man att man kommer att vara en av gästerna som går sist, för hon gör det alltid. Hehe. Vi kom hem till mig lite efter 06:30.  Ändå skönt att inte stressa, se hela natten passera, först ljust, mörkt, dimmigt och sen morgonstund.

Förra helgen såg jag och PG en film: Matchpoint. Det är en film där Scarlett Johansson och Jonathan Rhys-Meyers tävlar om vem som har de hetaste läpparna. Ändå att Scarlett vinner med hästlängder. Den var bra och låååång.



Jag ska börja på Jönköpings Högskola. Det blir bra! Blir det bra? Bra blir det. Alldeles underbart bra. Hoppas jag. Annars så får jag hitta på någe annat.
Har lite alternativ om Sveriges svar på Jerusalem floppar:

1. Åka till ett varmt land och ta ett jobb på en strand, typ hyra ut båtar eller dyl. Tänk Jamaica. Jag har fått Jamaica på hjärnan. Varför vill jag dit? Jag vill inte vara hög och få rastaflätor. Eller vill jag det?

2. Inrikta mig på något som jag blir riktigt bra på: exempelvis virka, springa, spela golf(eller NEJ!). Ändå att jag vill virka och sticka utan att tappa tålamodet.

3. Även om jag inte gillar det i början, så får jag tänka positivt och börja gilla läget. Är bara rädd för att jag ska bli fejk-kristen för att finna vänner. Tänk om hela klassen rycker till om jag råkar utropa "Men herreguuuud!" Vilket händer ganska ofta att jag gör. Jag vet, är fylld av fördomar och ironi.

Wihoooo, JKPG, here I come! Nu är jag inte ironisk.


Lyssnar på en skiva som Camilla har gjort till mig för längesedan. Titeln är underbar: Det är som jordgubbar som plumsar i mjölk, fy fan vad gott!
Minns ni, Campino?


Kommentarer
Postat av: cammen

hoho... stekt ägg

2006-07-23 @ 23:02:25
URL: http://cammen.blogg.se
Postat av: Mallan

gullas! den skivan är inte bara din ska du veta!

2006-07-24 @ 23:53:08
URL: http://nasigoreng.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0