Öl.

Gårdagens händelse: tisdagskväll på Pluto.
Nej, fel - det är Ulricehamns händelse. För varje tisdag är det nämligen halva priset (eller tag två, betala för en) på allt, både dryck och mat. Detta ser ulricehamnarna som ett gyllene tillfälle att öppna sin börs (tack Davida, för det glömda ordet). För alla är banne mig där! Vi väntade länge på ett bord, vi var ganska många också i "gänget". Nej, det behövs inga "kaniner", vi är ju ett gäng. Till slut fick vi bra platser.
Jag drack två öl ("det är ju en dag imorgon också!" Började kl 06.00), öl är det godaste när den är:

kall
upphälld i glas
uppdrucken
(dryckend? när den har druckits? fan!) utomhus i den svenska sommarvärmen
skummig och gyllengulbrun (men vilken öl är inte det? jo, det ska jag berätta: den ölstackaren som har stått i ett tält ungefär 50 dagar och är varmare än te och är i en 50-cl burk och det sista på botten: aaaah avslagen som ett as!)
och när jag är übertörstig


52306-9

En trevlig afton.

Italien var ju galna med (det låter stört när man säger det, så heter det ju inte, man borde skriva italienarna, men nu snackar vi såklart fotboll. Sverige är utslagna. Eller har de skrivit utslaget i våra tidningar? Jag känner mig utländsk.
Jo, Italien, vilken bomb! 2 mål på typ 1 sekund! Bitte.

Det finns även dagens händelse: Nu måste du se dig det här framför dig: Malin är en stadstjej som är på besök i idylliska Grönahög. Hon står i bikint, har ett sånt där strå i munnen (som man gjorde höna, tupp eller kyckling med i barndomen, meningslös lek förövrigt) och håller en katt runt magen lite slappt med ena handen. Justin, katten alltså, bara hänger! Det var så himla roligt att jag höll på att falla ihop helt.
På freddag blir det kul! Vi var i Grönahög för att göra iordning inför Eva-Karins stora fest. Vi lyfte massa stolar och bord, bänkar. Och tillverkade långbänkar och ett bord bestående av fyra däck, fyra hinkar, en mjölkkanna och en skiva. Det blev liksom b-bordet, men de som får sitta där kan guppa på sin sittplats, för brädan är svajig! Det du! Och på lördag ska Davida anordna coctailparty. Wiiiihooo! Nu skulle jag haft den där svarta snygga klänningen.


Nu ska jag äta en god middag. Hoppas jag.

Kommentarer
Postat av: Mallan

men Gullas! det blev inget b-bord, det blev bordet med stort B.

2006-07-05 @ 19:03:35
URL: http://nasigoreng.blogg.se
Postat av: Mallan

Gullas idag har jag och Ekot trashat bordet med stort B. :(

2006-07-07 @ 00:26:12
URL: http://nasigoreng.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0