Cadillac Ranch.

Tjena,

vad dålig jag är på att skriva. Kommer inte på något vettigt. Jag kan ju börja med att beklaga mig lite; jag dog idag i bageriet (Bake Off, Miccha Off). Nu är jag återuppstånden. Balder, Tor, Oden - ni kan fara tillbaka till Italien! Jag orkar inte med mer ciabattabrön´. Det var så mycket att göra, och jag var helt ensam. Jag var irriterade på allt, inkl. kunder, inte bra. Fick inte ens någon lunch... Men mor hade lagat gott när jag kom hem.

evensong > Ciabatta
En jättedålig vits som man kan säga till bröden när man har tråkigt: bake off! Istället för fuck off då...

Igår åkte jag och P till Göteborg, Tjörn, Ljungskile, Trollhättan och sedan Ulricehamn. I en snygg Cadillac! Nu är jag kanske världens mest ovetande om bilmärken, men ja, jag känner till det. Och ja, jag trodde att det var en SAAB först. Men det var ju bara för att han har sagt att han skulle låna just en sådan.  Vi hade en roadtrip i sommarvädret. Badade i havet och solade, (inte länge nog, enligt mig), men det var trevligt trevligt.

Och i fredags spelade det legendariska bandet Pscht ... klick! Sorry om stavning är fel-. På PLUTO, our planet, enligt dom. De var bra! Vi var hemma hos mig innan. Det var skoj! Men jag tyckte lite synd om de som satt på övervåningen, dvs föräldrarna.

Mor: -Hur många blir ni ikväll?
Mikaela: -Ja, 10 ungefär. ( alltså typ 18 som max eller något.)
Mor: -När ska ni gå till Pluto?
Mikaela: -Vi går väl vid tio till halv elva... (Jag var fortfarande på vår infart när klockan slog 23:20.)

Men men, de var glada nästa dag! Och det finns ju alltid fotboll att kolla på en sen kväll.


Imorgon ska jag åka till Taberg. Det är en miniby med ett jäkla stort berg. Där bor mormor Ebba. Vi ska äta köttbullar, prata och fika sju sorters kakor (minst...) och hon ska klippas också. Ja inte av mig, men hon skulle till frissan. Då ska jag passa på att sova. För jag måste gå upp klockan 06.00 imorgon, åka med mor. Mormor är så go och galen, eller vi i släkten tycker att det är lite galet(=farligt) att hon kör sin bil när hon fyller 90 i september. Fast bilen är nog mer oroväckande. Så egentligen borde ju jag köra henne till frisören...


52306-8
"God jul tjugohundrafem!"
(så säger inte mormor, men man kan tro ju det)

Kommentarer
Postat av: cammen

hahahaha.....
så kul du är! detta var ett roligt inlägg!

2006-07-02 @ 20:08:28
URL: http://cammen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0