Superman...

...Returns. Och han gör det med stil! Filmen var ju en underbar bioupplevelse. Salong 6 på Biopalatset är faktiskt grym.

52306-1452306-15


Helgen har varit aktiv.

Lördag: Jobba. Festligheter hos Totta. Trevligt. Spännande  hus. Pluto. Det var mycket folk! Taxi båda hållen. Lyx! Efterfest. La mig sent/tidigt, beror på hur man ser det.

Söndag: Gå upp. Ta bussen till Göteborg. Peter. Marknaden. Jag trodde att jag gjorde ett kanonfynd när jag hittade ansiktscremen Elisabeth Arden 8 hour cream för en helt okej peng. Visade sig att det är en grej för torra partier, typ spruckna läppar. Har jag det? Nej. Så nu ska mina fossingar få det lyxigt framöver. Men behöver fort. en ansiktscreme. Sen gick vi på fotbollsmatch. GAIS-Elfsborg. Jag måste erkänna att jag har aldrig varit på en stor match innan, så det var lite spännande. Jag stod mitt bland alla galna GAIS-fans och hejade i smyg på Elfsborg. I början blev jag nästan irriterad på alla - vuxna män som skriker och gormar och pekar finger åt motståndarna. En som stod bakom mig verkligen skrek rakt i mitt öra, inget specieltt utan bara gormade och var svettig. Men sen efter ett tag tyckte jag att det var ganska komiskt. Min höjdpunkt var när jag fick för mig att hela läktaren ropade "Jönsson Jönsson!" Men det visade sig att deras skall löd: "Grönsvart grönsvart!"  Ego jag. "Domarskandal...!"
Elfsborg vann med 3-0. De var bättre!
Åt asgod grekisk middag på ett ställe. Superman väntade. Och jag flög med honom.

52306-13

Jag har en störd mage. Får ont som om det är en liten fickkniv därinnne och städar. Så igår gick jag och besökte en doktor. Han kände lite och tittade ut i fönstret hela tiden när han pratade med mig. Det var en upplevelse. Fick göra ett kissprov (alltså kissa i en burk, kul!) och det visade sig att det är urinvägsinfektion. Men det visste jag ju redan! Han vet inte varför det gör ont i magen, men nu har jag fått medicin som ska ta bort det. Konstig grej: det står att vanliga biverkningar av medicinen kan vara smärtor i magen, illamående, yrsel osv. Så jag vet ju inte om jag blir bättre! Tokigheter.

Igår var jag och besökte en lägenhet samt två tjejer i Jönköping. Det var en stor och fin lägenhet och mitt eventuella rum var helt okej i storlek. De var trevliga och allt. Det känns ändå konstigt att om det här blir aktuellt - bo med två okända och dela kök, badrum och vardagsrum. Fast kul också!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0