Emmabodafestival.

Det är shuffle här på winampen (ampen, fan vad fult) och då kom Chicks On Speed - Fashion Rules upp; då går tankarna osökt till helgen. Vilken härlig konsert! Dansade som bara en berusad jag kan göra. Det var kul. Hela festivalen har varit genomkul. Vi anlände på onsdagen, satte upp tälten, gick framochtillbaka till bilen, bar tunga grejer, solen steker, äntligen klara, sätta sig i sin nya solstol, öppna en öl och bara "aaaaaah njuuuuuuuuuuuuuuuta". Fler och fler anslöt sig till vårt camp. Som mest var vi runt 25 stycken (och alla från Ulricehamns kommun, nej fel, inte 3 stycken av oss, de är ju coola stockholmare, obs EJ ironisk). Alla är så goa! Jag skulle kunna sitta här och göra en lång utläggning om hur mycket jag tycker om mina snygga och härliga vänner. Men det vet ni ju om. Hoppas jag?! Hahaaa, ja.
Armbanden påminner om flashiga åttiotals-discon som jag aldrig har fått uppleva, silver och knallorange. En låt som jag tycker är sjukt bra bara för att den är så dålig/löjlig är Prince - I Would Die For You. Den spelades helt plötsligt i David & the Citizens-tältet och jag hade inte hört den sedan uppe i Östersund hos Buttazzoni. Och från filmen då (purple rain) som är så löjlig och åttiotalshärlig att jag blir lycklig. Lyssna på låten nu! Prince är en pärla, en liten sådan.
Okej, festivalen. José González gjorde den bästa spelningen. Sista låten var en cover på Massive Attack - Teardrop, oj vad det var fint. Jag ger konserten 5 av 5 möjliga i betyg. 
På fredagen åkte vi till en utomhuspool. Ja det är sant! Carl visste om en hemlig pool i Boda. Smålands djupaste skogar körde vi runt i. Vi som var smitare: Josefina, Per, Anders, Carl och jag. De andra badade i en insjö. Vi hade omklädningsrum, varmdusch och tillgång till snickers som var ett ½ år gamla. Det är konstigt, man blir alltid så överdrivet glad över en toalett med spolning när man är på festival. Det var invasion på Folkets Hus allmänna toaletter i Emmaboda centrum. Här kommer lite festliga bilder. Jag känner att jag är med på många av dem, ajdå. Jaja, håll till godo!

   






Jag ska banne mig klippa av håret. På torsdag. Är så trött på det, bara hänger. Men frågan är om jag vågar... mamma kommer ju gråta i en vecka. Surprise!

Och imorgon. Imorgon! <då flyttar jag typ.
Vi ska spackla, måla, köpa lite prylar.

So long.

Kommentarer
Postat av: maria

mamma mia, mikaela, håret, vad säger du att du ska göra med håret!? det var det värsta jag har hört! du som är så snygg! iiiih, spännande att du flyttar med, förändring, förändring! och vilka snygga bilder!

2006-08-15 @ 03:15:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0